Πούντα – Σταυρί – Μαγγανίτης

(2,5 ώρες)

Ακολουθούμε την διαδρομή  Πούντα – Αμμούδια όπως περιγράφεται στην αντίστοιχη ενότητα μέχρι την θέση Σταυρί. Στο σημείο αυτό στρίβουμε αριστερά προς τα νότια και ακολουθούμε το κατηφορικό μονοπάτι που μας οδηγεί στην απότομη πλαγιά. Το μονοπάτι λαξευμένο στο βράχο σε αρκετά σημεία και ευδιάκριτο σε όλο του το μήκος με διαδοχικά ζικ-ζακ χάνει έδαφος και διέρχεται κάτω από τα απότομα βράχια της ορθοπλαγιάς του Παπουτσοκρύφτη.

Σε μερικά σημεία της διαδρομής έχουν δημιουργηθεί μικρές σάρες λόγω των κατολισθήσεων που δυσκολεύουν το περπάτημα. Στην συνέχεια όμως το μονοπάτι γίνεται ομαλό και για αρκετή ώρα τραβερσάρει την πλαγιά. Αφού περάσουμε από μια εντυπωσιακή πέτρινη σκάλα πάνω από το ξωκλήσι του Προφήτη Ηλία καταλήγουμε στον μεγάλο τοίχο που προστατεύει τις καλλιέργειες από τα κατσίκια. Περνάμε την ποριά* και κατηφορίζουμε πια προς το χωριό. Η περιοχή αυτή εντυπωσιάζει για το στρογγυλό ανάγλυφο των βράχων που είναι διάσπαρτοι και την ποικιλία της βλάστησης της που οφείλεται στο κλίμα της περιοχής και στις πολλές πηγές που υπάρχουν. Αφού περάσουμε διάφορα μικρά ρέματα και την τελευταία ποριά καταλήγουμε σε τσιμεντόδρομο που μας οδηγεί στο κέντρο του χωριού.(Όσοι θέλουν να κάνουν την διαδρομή από την αντίθετη κατεύθυνση θα δυσκολευτούν να βρουν την αρχή του μονοπατιού. Μόλις μπαίνουμε στο χωριό στην πρώτη τσιμεντένια γέφυρα που συναντάμε στρίβουμε δεξιά προς την ταβέρνα του «Αποστόλη». Ακολουθούμε τον τσιμεντόδρομο για 1000 περίπου μέτρα. Το μονοπάτι ξεκινάει πίσω από το μεγάλο καινούργιο σπίτι στην μεγάλη αριστερή φουρκέτα του δρόμου. Υπάρχει και μικρό κόκκινο σημάδι που δείχνει την αρχή του μονοπατιού.)

Πανοραμική άποψη της διαδρομής με την ορθοπλαγιά του Παπουτσοκρύφτη να δεσπόζει σε όλο το μήκος της.

*(Σημ. Ποριές στην τοπική διάλεκτο είναι ξύλινες ή σιδερένιες πόρτες που υπάρχουν πάνω στα μονοπάτια και τους δρόμους για να εμποδίζουν τα ζώα που βόσκουν στην περιοχή να απομακρυνθούν ή να μπουν σε καλλιεργημένες περιοχές. Μπορείτε χωρίς πρόβλημα να τις διασχίζετε με μόνη υποχρέωση να τις κλείνετε ξανά).

Αμέσως μετά το Σταυρί το μονοπάτι κατηφορίζει νότιο-δυτικά προς τον Μαγγανίτη με θέα την κορυφή του Παπουτσοκρύφτη.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Πούντα – Αμμούδια Πούντα – Χρυσόστομος »