Φ2 - Πύργοι-Στενόρεμα-Καρτάλκα

Το μονοπάτι αυτό με το κωδικό όνομα Φ2 είναι από τα κλασικά μονοπάτια του Φαλακρού που σε οδηγεί σχετικά γρήγορα στο χιονοδρομικό κέντρο. Συνδυάζοντας το με το Φ1 μέσα από το Φαράγγι μπορεί κανείς να πραγματοποιήσει μια εύκολη μονοήμερη διαδρομή ανακαλύπτοντας τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά μέρη του βουνού. Στη διαδρομή υπάρχουν δύο πηγές αλλά δεν είναι σίγουρο ότι πάντοτε διαθέτουν νερό γι' αυτό καλό είναι να προμηθευτούμε αρκετό από την αφετηρία.

Περιγραφή διαδρομής

Από την πλατεία του χωριού των Πύργων ανηφορίζουμε τον κεντρικό δρόμο που μας βγάζει στην εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Στο πίσω μέρος της εκκλησίας ξεκινάει χωματόδρομος που κατηφορίζει στο ρέμα Σουσίτσα και σε 3,5 χιλιόμετρα καταλήγει στο άδειο καταφύγιο του ΕΟΣ Προσοτάνης. Το καταφύγιο βρίσκεται στην θέση «Κάπι» κάτω από εντυπωσιακό κάθετο βράχο όπου έχουν ανοιχτεί αρκετές αναρριχητικές διαδρομές. Εδώ υπάρχει και βρύση με νερό.
Το μονοπάτι ξεκινάει ανηφορικά πίσω από το καταφύγιο ακολουθώντας την κοίτη του «Στενορέματος». Το Στενόρεμα είναι ένα σχετικά ομαλό και δασωμένο ρέμα που έρχεται από το οροπέδιο του χιονοδρομικού. Σε όλη την διάρκεια της πορείας μας σε αυτό είμαστε κάτω από την σκιά των δένδρων ενώ στο μέσο του συναντάμε παλιά κτισμένη σκάλα με την βοήθεια της οποίας παρακάμπτουμε το απότομο κομμάτι του. Μετά από 45 λεπτά πορείας μέσα στο ρέμα, συναντάμε  μονοπάτι που έρχεται από τα δεξιά και το οποίο πρέπει να ακολουθήσουμε. Εδώ θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να ακολουθήσουμε την σηματοδότηση, αλλιώς είναι πολύ εύκολο να ξεγελαστούμε και να συνεχίσουμε μέσα στο ρέμα όπου θα ταλαιπωρηθούμε αρκετά.
Μετά την στροφή, το μονοπάτι ανηφορίζει την πλαγιά μέσα στις οξιές και σε 20 λεπτά μας οδηγεί σε χαρακτηριστικό ώμο με παλιά στάνη. Στην συνέχεια τραβερσάρουμε την αραιοδασωμένη πλαγιά για βγούμε απέναντι αφήνοντας οριστικά το δάσος πίσω μας. Στο σημείο αυτό τα πολλά γιδόστρατα ίσως μας μπερδέψουν λίγο. Ανηφορίζοντας όμως για λίγο προς τα πάνω ξανασυναντάμε το φαρδύ μονοπάτι με την πρόχειρη σηματοδότηση. Ανηφορίζουμε γλυκά με διαδοχικά ζικ-ζακ και σε λίγο αντικρίζουμε στην απέναντι πλευρά του βουνού το οροπέδιο της Σίτνας. Συνεχίζοντας με βόρεια κατεύθυνση οδηγούμαστε πρώτα σε  πλάτωμα με πετρόχτιστη στάνη και στην συνέχεια σε μεγάλη δεξαμενή με ποτίστρα. Η στάση εδώ είναι επιβεβλημένη, αλλά, για να πάρει κανείς νερό, θα πρέπει να βρει την καλά κρυμμένη βάνα και να ανοίξει την βρύση. Η συνολική διάρκεια της πορείας μας μέχρι εδώ είναι 2 ώρες και 10 λεπτά.
Ακριβώς πάνω από την ποτίστρα υπάρχει μικρό διάσελο περιστοιχισμένο από μεγάλα πεύκα ενώ ψηλά αντικρίζουμε τις ορθοπλαγιές της λεκάνης του Φαλακρού και στα αριστερά την κορυφή της Καρτάλκας. Το μονοπάτι, φαρδύ και ευδιάκριτο, μπαίνει μέσα στο δάσος με τα πεύκα για να καταλήξει σε 10 λεπτά στις «Πόρτες», το χαρακτηριστικό στενό διάσελο όπου καταλήγει και το μονοπάτι Φ1 που έρχεται από το Φαράγγι.
Από εδώ ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση το φαρδύ μονοπάτι που σε 15 λεπτά φτάνει στην Αετοπηγή κάτω από την Καρτάλκα που κατά περιόδους μόνο, έχει νερό. Εδώ έχουν χτιστεί και τσιμεντένια παγκάκια για ξεκούραση. Λίγο πιο πάνω από την πηγή υπάρχει ένα μικρό λιβάδακι. Το μονοπάτι στο σημείο αυτό αλλάζει κατεύθυνση διαγράφοντας ένα ημικύκλιο για να αρχίσει να τραβερσάρει  την πλαγιά προς τα ανατολικά. Το στενό σκαμμένο μονοπάτι αφού μας περάσει από συστάδες πεύκων ανηφορίζει με μικρά ζικ-ζακ την ράχη για να μας οδηγήσει σε ξύλινο τραπεζοπάγκο. Το σημείο είναι ιδανικό για μια στάση. Από επάνω μας ορθώνεται επιβλητική η ορθοπλαγιά της Καρτάλκας με τις αναρριχητικές διαδρομές ενώ στα νότια σε μια αλληλουχία κορυφογραμμών διακρίνουμε τους Πύργους και στο βάθος την κορυφή του Αγ.Παύλου.
Ανηφορίζουμε για λίγο και στην συνέχεια ακολουθώντας την φαρδιά και καλογραμμένη χάραξη τραβερσάρουμε την δυτική πλαγιά της Καρτάλακας. Λίγο πριν το χιονοδρομικό συναντάμε και τα σιδερένια κάγκελα που μας οδηγούν στην κεραία κινητής τηλεφωνίας λίγα μέτρα πάνω από τον κεντρικό ασφαλτόδρομο στην είσοδο του χιονοδρομικού. Από τις πόρτες μέχρι εδώ η χρονική απόσταση είναι περίπου 1 ώρα και 10 λεπτά.