Φ1 - Πύργοι-Κεντρικό Φαράγγι-Χιονοδρομικό.

Η διαδρομή αυτή χαράχτηκε πρόσφατα με σκοπό τη διέλευση μέσα από το στενότερο τμήμα του φαραγγιού των Πύργων. Είναι αρκετά επίπονη επειδή κινείται όχι σε κάποιο καλογραμμένο μονοπάτι αλλά μέσα στην κοίτη του φαραγγιού.  Το θέαμα όμως των κάθετων βράχων αποζημιώνει τον πεζοπόρο. Συνδυάζοντάς την με το μονοπάτι Φ2 μπορεί κανείς να πραγματοποιήσει μια εύκολη μονοήμερη κυκλική διαδρομή ανακαλύπτοντας τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά μέρη του βουνού.

Περιγραφή διαδρομής

Από την πλατεία του χωριού των Πύργων ανηφορίζουμε τον κεντρικό δρόμο που μας βγάζει στην εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Στο πίσω μέρος της εκκλησίας ξεκινάει χωματόδρομος που κατηφορίζει στο ρέμα Σουσίτσα. Σε 2,5 χιλιόμετρα φτάνουμε σε πλάτωμα όπου μπορούμε να αφήσουμε τα αυτοκίνητα. Από εδώ και για αρκετή ώρα θα ακολουθήσουμε την κοίτη του ρέματος στην οποία κατεβαίνουμε πολύ εύκολα αφού στο σημείο που αφήσαμε τα αυτοκίνητα ο δρόμος εφάπτεται σχεδόν στην κοίτη.
Η πορεία μέσα από την κοίτη είναι ομαλή. Σε 50 περίπου λεπτά συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από την Σίτνα. Εμείς όμως συνεχίζουμε μέσα στο ρέμα για άλλα 30 λεπτά για να βρεθούμε στο στενότερο και εντυπωσιακότερο σημείο του φαραγγιού. Εδώ τα τοιχώματα υψώνονται δεξιά και αριστερά μας, κάθετα αφήνοντας ένα στενό πέρασμα πλάτους μόλις 3-5 μέτρων. Το μέρος ονομάζεται  Νάκβιτσα και είναι αρκετά επικίνδυνο σε περιπτώσεις καταιγίδας όχι εξαιτίας των νερών που τυχόν θα κατεβάσει το φαράγγι αλλά εξαιτίας της πτώσης βράχων από τις απόκρημνες πλαγιές. Στη συνέχεια το φαράγγι φαρδαίνει και πάλι. Σε 1,5 ώρα από την αφετηρία φτάνουμε στο μέρος που πρέπει να στρίψουμε αριστερά στην πλαγιά.
Το σημείο αυτό δεν είναι εμφανές και χρειάζεται να προσέξουμε τα σημάδια που μας το υποδεικνύουν με τα ταμπελάκια Φ1 ενώ στην άκρη του ρέματος υπάρχει και πρόχειρα κατασκευασμένο από πέτρες τραπέζι και ξεχασμένα υλικά από την κατασκευή του μονοπατιού. Στρίβοντας μπαίνουμε σε δάσος οξιάς, αρχίζουμε να ανηφορίζουμε το δυσδιάκριτο μονοπάτι προσέχοντας πάντα τα σημάδια στα δένδρα. Σε κάποιο σημείο το μονοπάτι είναι αρκετά απότομο και για τον λόγο αυτό έχουν τοποθετηθεί ξύλινα σκαλοπάτια. Τελικά οδηγούμαστε σε στενή ράχη με κέδρους απ’ όπου αντικρίζουμε και τις απότομες ορθοπλαγιές του Φαλακρού. Με ΒΔ κατεύθυνση συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε το μονοπάτι για να καταλήξουμε στις «Πόρτες», ένα στενό διάσελο όπου συναντάμε και το μονοπάτι Φ2 που έρχεται από τους Πύργους. Από το Φαράγγι μέχρι εδώ χρειαζόμαστε περίπου 80-90 λεπτά.
Από εδώ ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση το φαρδύ μονοπάτι που σε 15 λεπτά φτάνει στην Αετοπηγή κάτω από την Καρτάλκα και που κατά περιόδους μόνο έχει νερό. Εδώ έχουν χτιστεί και τσιμεντένια παγκάκια για ξεκούραση. Λίγο πιο πάνω από την πηγή υπάρχει ένα μικρό λιβάδι όπου το μονοπάτι αλλάζει κατεύθυνση διαγράφοντας ένα ημικύκλιο και τραβερσάρει  την πλαγιά προς τα ανατολικά. Το στενό σκαμμένο μονοπάτι αφού μας περάσει από συστάδες πεύκων, ανηφορίζει με μικρά ζικ-ζακ την ράχη για να μας οδηγήσει σε ξύλινο τραπεζοπάγκο. Το σημείο είναι ιδανικό για μια στάση. Από επάνω μας ορθώνεται επιβλητική η ορθοπλαγιά της Καρτάλκας με τις αναρριχητικές διαδρομές ενώ στα νότια σε μια αλληλουχία κορυφογραμμών διακρίνουμε τους Πύργους και στο βάθος η κορυφή του Αγ.Παύλου. Το μονοπάτι ανηφορίζει για λίγο και στην συνέχεια φαρδύ και καλογραμμένο  τραβερσάρει την δυτική πλαγιά της Καρτάλακας. Λίγο πριν το χιονοδρομικό συναντάμε και τα σιδερένια κάγκελα που μας οδηγούν στην κεραία κινητής τηλεφωνίας λίγα μέτρα πάνω από τον κεντρικό ασφαλτόδρομο στην είσοδο του χιονοδρομικού. Από τις πόρτες μέχρι εδώ θα χρειαστούμε περίπου 1 ώρα και 10 λεπτά.

Χάρτης

Φωτογραφίες

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Φ2 - Πύργοι-Στενόρεμα-Καρτάλκα »